Тиждень безпеки дорожнього руху: твій друг – безпечний рух. Метою якого є профілактика дорожньо-транспортного травматизму за участю дітей та усвідомлення необхідності вироблення навичок дотримання правил поведінки на дорозі.
План
заходів щодо профілактики правопорушень
серед дітей та учнівської молоді
Іванковецького ліцею
№ з/ п | Заходи | Терміни виконання | Відповідальний |
1 | Проведення просвітницької діяльності, спрямованої на формування негативного ставлення до протиправних дій | Постійно | Класні керівники, педагог-організатор Ящишена О.М., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
2 | Проведення тижня «Толерантності» та щорічної акції «16 днів проти насильства» | Щорічно листопад-грудень | Педагог-організатор Ящишена О.М, практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
3 | Поновлення банку даних про учнів, які перебувають на внутрішкільному обліку та обліку в органах внутрішніх справ | Щорічно до 10.09. | ЗДНВР Добренька Н.П., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
4 | Своєчасне виявлення деструктивних сімей, їх облік, систематична перевірка умов утримання й виховання неповнолітніх. | Постійно | Класні керівники педагог-організатор Ящишена О.М. практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
5 | Тиждень протидії торгівлі людьми « Торгівля людьми – актуальна для України» | 12.10 – 16.10 | Класні керівники, педагог-організатор Ящишена О.М, практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
6 | Проведення профілактичної акції «Урок» з метою перевірки виконання вимог Закону України «Про освіту» у частині здобуття молоддю загальної середньої освіти | Постійно | Класні керівники, педагог-організатор Ящишена О.М., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
7 | Виступ працівника ювенальної превенції : «Профілактика жорстокого поводження або вчинення насильства над дітьми в навчальному закладі та за його межами» | 15.09-25.09 | Класні керівники, педагог-організатор Ящишена О.М., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
8 | Активізація організації змістовного дозвілля учнівської молоді у вільний від навчання час: проведення культурно-мистецьких акцій, спортивних змагань, туристичних подорожей | Постійно | Педагогічний колектив школи |
9 | Година спілкування «Наслідки впливу алкоголю та наркотиків на дитячий організм» | Листопад | |
10 | Круглий стіл « Здоровий спосіб життя» | Грудень | |
11 | Активізація роботи психологічної служби школи на виявлення дітей, які потребують психологічної підтримки, надання їм відповідної фахової допомоги | Постійно | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
12 | Моніторинг виконання «Правил внутрішнього розпорядку» на предмет заборони принесення в школу вогнепальної, холодної зброї, алкогольних та тютюнових виробів, наркотичних засобів, порнографічної продукції. | Постійно | Адміністрація школи |
13 | Проведення профілактичної роботи з батьками учнів, які не виконують обов’язки щодо виховання своїх дітей. | Постійно | Класні керівники, педагог-організатор Ящишена О.М., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
14 | Співпраця з працівниками юстиції, правоохоронних органів, служби у справах дітей райдержадміністрації, селищної ради з питань правової освіти | Постійно | ЗДНВР Панасюк Л.В., Класні керівники, педагог-організатор Костюк В.В., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
15 | Аналіз стану роботи з профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді в школі на нарадах при директорові, засіданнях педагогічної ради. | Згідно з планом | ЗДНВР Добренька Н.П.. |
Директор школи Оксана БОНДАР
Превентивне виховання
Суть, мета і завдання превентивного виховання.
Превентивне виховання - це комплексний цілеспрямований вплив на особистість у процесі її активної динамічної взаємодії із соціальними інституціями, спрямованої на фізичний, психічний, духовний, соціальний розвиток особистості, вироблення в неї імунітету до негативних впливів соціального оточення, профілактику і корекцію асоціальних проявів у поведінці дітей і молоді, на їх допомогу і захист.
Превентивне виховання має бути цілеспрямованою системою заходів економічного, правового, психолого-педагогічного, соціально-медичного, освітнього, інформаційно-освітнього та організаційного характеру, спрямованих на формування позитивних соціальних установок, запобігання вживанню наркотичних речовин, відвернення суїцидів та формування навичок безпечних статевих стосунків. Воно є пріоритетним напрямом діяльності держави, всіх виховних інституцій і здійснюється в інтересах особистості та суспільства.
Превентивна робота проводиться з усіма дітьми, починаючи від дошкільного періоду, з метою попередження відхилень у поведінці, особливо з тими, хто перебуває у несприятливих умовах виховання, характеризується негативною поведінкою, а також з тими, хто став на шлях асоціальної і протиправної поведінки. Превентивність має бути складовою будь-якої соціально-педагогічної дії, оскільки превентивний процес суттєво посилює позитивний потенціал суб'єктів взаємодії.
Мета превентивного виховання полягає у досягненні сталої відповідальної поведінки, сформованості імунітету до негативних впливів соціального оточення. Вона може розглядатися поліаспектно.
Педагогічний аспект превентивної діяльності полягає у сформованості такої позиції особистості, яка конкретизується культурою цінностей, само актуалізацією, свідомим вибором моделей про соціальної поведінки.
Соціальний зміст передбачає об'єднання зусиль суб'єктів превентивної діяльності на міжгалузевому рівні, спрямованих на узгоджену і своєчасну реалізацію попереджувальних заходів: нейтралізацію і поступове усунення детермінант, що викликають негативні прояви.
Психологічний аспект превентивної діяльності передбачає диференційований індивідуально-психологічний, статево-віковий підходи до виявлення генезису деструктивних проявів у поведінці особистості й розробку науково обґрунтованих програм соціалізації та корекції девіацій.
Правовий аспект полягає в охороні й захисті прав особистості, формуванні правової культури.
Основні завдання превентивного виховання дітей і молоді:
- створити умови для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів трудової, навчальної, позашкільної й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів;
- забезпечити соціально-психологічну діяльність, педагогічно зорієнтовану на протидію втягуванню дітей і молоді в негативні ситуації;
- надавати комплексну психолого-педагогічну допомогу тим неповнолітнім, які її потребують;
- забезпечити адекватну соціальну реабілітацію неповнолітніх, які вчинили протиправні дії або зловживають психоактивними речовинами;
- стимулювати неповнолітніх до здорового способу життя і позитивної соціальної орієнтації, сприяти валеологізації навчально-виховного процесу, навчанню з раннього віку навичкам охорони власного життя і здоров'я;
- сприяти об'єднанню зусиль різних суб'єктів превентивної роботи.
Очікувані результати.
Створення в Україні пропонованої оптимальної структурної системи превентивного виховання сприятиме:
- посиленню тенденції до зниження вживання наркотиків, алкоголю, тютюну, ВІЛ -інфікованості, формуванню у молодого покоління здорового способу життя;
- зміні установок і моделей поведінки неповнолітніх груп ризику;
- соціально-психологічній адаптації неповнолітніх, які мають життєві проблеми.
Коментарi