Качинська Анжела Геннадіївна

Практичний психолог, соціальний педагог

/Files/images/psiholog/1/IMG_20190902_141813.jpg

Кваліфікаційна категорія Спеціаліст першої категорії
Проблема, над якою працює Психологічний супровід збереження й зміцнення фізичного та психічного здоров'я учасників освітнього процесу

Завдання психологічної служби:

  • збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями;
  • сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.

Практичний психолог закладу освіти здійснює:

  • психологічне забезпечення освітнього процесу;
  • психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти;
  • психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку здобувачів освіти;
  • психологічний супровід адаптації до умов освітнього процесу;
  • реалізацію розвивальних, профілактичних, просвітницьких, корекційних програм з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей здобувачів освіти;
  • консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, виховання здобувачів освіти, особистісного та професійного розвитку тощо;
  • роботу з постраждалими від насильства дітьми тощо.

Напрями діяльності працівників психологічної служби:

  • діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
  • профілактика – своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
  • корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
  • навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;
  • консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
  • зв’язки з громадськістю - діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління;
  • просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.

План

заходів щодо профілактики булінгу

на 2023 – 2024 н.р.

№ п/п Назва заходу Термін виконання Відповідальний
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу
1. Підготовка наказу «Про організаціюроботиу закладі освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2023-2024 навчальному році» Серпень ЗДНВР Добренька Н.П.
2. Підготовка наказу «Про створення у закладі освіти комісії з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2023-2024 навчальному році» Серпень ЗДНВР Добренька Н.П.
3. Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів, презентацій, фото- та відеоматеріалів Вересень, січень Педагог-організатор Ящишена О.М, класні керівники
4. Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти Вересень Відповідальний за роботу сайту школи
5. Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: - з вивчення учнівського колективу; - з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей Жовтень ЗДНВР Добренька Н.П.
6. Оновлення та оформлення тематичного стенду Жовтень Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
7. Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) Грудень ЗДНВР Добренька Н.П.
Робота з учителями
1. Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування Осінні канікули ЗДНВР Добренька Н.П. практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
2. Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу За результатами кожної чверті ЗДНВР Добренька Н.П. практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
3. Консультування класних керівників щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування Протягом року Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
Робота з учнями
1. Проведення тренінгів для учнів різних вікових категорій з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів Протягом року Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
2. Проведення тижня «Толерантності» Листопад-грудень Педагог-організатор Ящишена О.М, практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
3. Інформаційна акція «16 днів проти насильства» Листопад ЗДНВР Добренька Н.П., педагог-організатор Ящишена О.М
4. Бесіди з учнями щодо протидії булінгу з представниками підрозділів ювенальної превенції, служби у справах дітей та сім’ї Квітень ЗДВР Добренька Н.П., класні керівники
5. Психодіагностика соціально-психологічних причини негативних явищ, які мають місце в школі. За потреби Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
6. Анкетування учнів з питань насильства, злочинності, правопорушень Листопад Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
7. Година спілкування «Загальні правила безпеки при використанні соціальних мереж» Жовтень Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
8. Релаксаційні заняття «Як управляти своїми емоціями» Протягом року Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
9. Проведення профілактичних бесід з важковиховуваними учнями. Протягом року Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
10. Інтегроване заняття « Протидія булінгу в учнівському середовищі» Вересень –листопад Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
11. Заняття з елементами тренінгу «Поняття насильство: його види та прояви. Подолання стереотипів і формування правил безпечної поведінки» Грудень Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
12. Ділова гра з елементами тренінгу «Визначення конструктивних шляхів взаємодії з девіантними учнями» Січень Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
13. Психокорекційні заняття з дітьми з неблагодійних сімей : - подолання стресового стану, почуття непевності та підвищення самооцінки; - корекційно-розвивальне заняття « Правова культура – норма життя»; - корекційно-розвивальне заняття «Дозволь собі бути щасливим» Березень Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
14. Заняття з профілактики насильства для учнів початкових класів Березень Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
15. Заняття з елементами тренінгу «Шляхи розв’язання конфліктів» Грудень Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
16. Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу. Правила безпечної роботи в мережі Інтернет» Листопад Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
Робота з батьками
1. Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми Протягом року Психолог, класні керівники
2. Поновлення пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Вересень Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
3. Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей 1 раз на місяць ЗДНВР Добренька Н.П.
4. Консультування батьків, чиї діти схильні до правопорушень. Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти
1. Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності 2 рази на рік Адміністрація, колектив закладу освіти
2. Анонімне анкетування учнів 5-х класів про випадки булінгу (цькування) у школі Грудень ЗДНВР Добренька Н.П., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
3. Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти Листопад Адміністрація закладу освіти, класні керівники
4. Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів Квітень Адміністрація закладу освіти, практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
5. Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти Щомісяця ЗДНВР Добренька Н.П., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г.
6. Узагальнення інформації щодо виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти Щомісяця Адміністрація закладу освіти
Кiлькiсть переглядiв: 183

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.