Качинська Анжела Геннадіївна
Практичний психолог, соціальний педагог
Кваліфікаційна категорія | Спеціаліст першої категорії |
Проблема, над якою працює | Психологічний супровід збереження й зміцнення фізичного та психічного здоров'я учасників освітнього процесу |
Завдання психологічної служби:
- збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями;
- сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Практичний психолог закладу освіти здійснює:
- психологічне забезпечення освітнього процесу;
- психологічний супровід психічного, розумового, соціального і фізичного розвитку здобувачів освіти;
- психологічну діагностику та аналіз динаміки психічного, розумового і соціального розвитку здобувачів освіти;
- психологічний супровід адаптації до умов освітнього процесу;
- реалізацію розвивальних, профілактичних, просвітницьких, корекційних програм з урахуванням індивідуальних, гендерних, вікових особливостей здобувачів освіти;
- консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу з питань навчання, виховання здобувачів освіти, особистісного та професійного розвитку тощо;
- роботу з постраждалими від насильства дітьми тощо.
Напрями діяльності працівників психологічної служби:
- діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
- профілактика – своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
- корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
- навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;
- консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
- зв’язки з громадськістю - діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління;
- просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
План
заходів щодо профілактики булінгу
на 2023 – 2024 н.р.
№ п/п | Назва заходу | Термін виконання | Відповідальний |
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу | |||
1. | Підготовка наказу «Про організаціюроботиу закладі освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2023-2024 навчальному році» | Серпень | ЗДНВР Добренька Н.П. |
2. | Підготовка наказу «Про створення у закладі освіти комісії з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу у 2023-2024 навчальному році» | Серпень | ЗДНВР Добренька Н.П. |
3. | Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил у вигляді наочних стендів, презентацій, фото- та відеоматеріалів | Вересень, січень | Педагог-організатор Ящишена О.М, класні керівники |
4. | Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти | Вересень | Відповідальний за роботу сайту школи |
5. | Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: - з вивчення учнівського колективу; - з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей | Жовтень | ЗДНВР Добренька Н.П. |
6. | Оновлення та оформлення тематичного стенду | Жовтень | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
7. | Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування) | Грудень | ЗДНВР Добренька Н.П. |
Робота з учителями | |||
1. | Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування | Осінні канікули | ЗДНВР Добренька Н.П. практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
2. | Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу | За результатами кожної чверті | ЗДНВР Добренька Н.П. практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
3. | Консультування класних керівників щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування | Протягом року | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
Робота з учнями | |||
1. | Проведення тренінгів для учнів різних вікових категорій з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів | Протягом року | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
2. | Проведення тижня «Толерантності» | Листопад-грудень | Педагог-організатор Ящишена О.М, практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
3. | Інформаційна акція «16 днів проти насильства» | Листопад | ЗДНВР Добренька Н.П., педагог-організатор Ящишена О.М |
4. | Бесіди з учнями щодо протидії булінгу з представниками підрозділів ювенальної превенції, служби у справах дітей та сім’ї | Квітень | ЗДВР Добренька Н.П., класні керівники |
5. | Психодіагностика соціально-психологічних причини негативних явищ, які мають місце в школі. | За потреби | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
6. | Анкетування учнів з питань насильства, злочинності, правопорушень | Листопад | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
7. | Година спілкування «Загальні правила безпеки при використанні соціальних мереж» | Жовтень | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
8. | Релаксаційні заняття «Як управляти своїми емоціями» | Протягом року | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
9. | Проведення профілактичних бесід з важковиховуваними учнями. | Протягом року | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
10. | Інтегроване заняття « Протидія булінгу в учнівському середовищі» | Вересень –листопад | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
11. | Заняття з елементами тренінгу «Поняття насильство: його види та прояви. Подолання стереотипів і формування правил безпечної поведінки» | Грудень | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
12. | Ділова гра з елементами тренінгу «Визначення конструктивних шляхів взаємодії з девіантними учнями» | Січень | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
13. | Психокорекційні заняття з дітьми з неблагодійних сімей : - подолання стресового стану, почуття непевності та підвищення самооцінки; - корекційно-розвивальне заняття « Правова культура – норма життя»; - корекційно-розвивальне заняття «Дозволь собі бути щасливим» | Березень | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
14. | Заняття з профілактики насильства для учнів початкових класів | Березень | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
15. | Заняття з елементами тренінгу «Шляхи розв’язання конфліктів» | Грудень | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
16. | Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу. Правила безпечної роботи в мережі Інтернет» | Листопад | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
Робота з батьками | |||
1. | Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми | Протягом року | Психолог, класні керівники |
2. | Поновлення пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям | Вересень | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
3. | Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей | 1 раз на місяць | ЗДНВР Добренька Н.П. |
4. | Консультування батьків, чиї діти схильні до правопорушень. | Практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. | |
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти | |||
1. | Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності | 2 рази на рік | Адміністрація, колектив закладу освіти |
2. | Анонімне анкетування учнів 5-х класів про випадки булінгу (цькування) у школі | Грудень | ЗДНВР Добренька Н.П., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
3. | Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти | Листопад | Адміністрація закладу освіти, класні керівники |
4. | Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів | Квітень | Адміністрація закладу освіти, практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
5. | Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти | Щомісяця | ЗДНВР Добренька Н.П., практичний психолог, соціальний педагог Качинська А.Г. |
6. | Узагальнення інформації щодо виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти | Щомісяця | Адміністрація закладу освіти |
Коментарi